سوالات متداول تصفیه آب

آب شیرین کن اسمز معکوس چیست؟

پاسخ:این سیستم از پدیده اسمز معکوس برای حذف ۹۵تا۹۸ درصد آلاینده های معدنی و شیمیایی موجود در آب لوله کشی شهر استفاده می کند.با این سیستم ، شما کیفیت آب معدنی را از شیر آبی که روی سینک ظرفشویی آشپزخانه تان تعبیه می کنید به سهولت به دست می آورید.

اسمز معکوس چه تفاوتی با آب تصفیه کن معمولی دارد؟

پاسخ: فیلترهای آب معمولی  از یک صفحه (سفالی یا جنس دیگر) استفاه میکنند که تنها ذرات   قابل ته نشینی را از آب جدا میکند.در اسمز معکوس  از یک غشای نیمه تراوا استفاده می شود که نه تنها ذرات ریز  و درشت،بلکه درصد بسیار  بالایی  از آلودگی های  محلول در آب را،مولکول به مولکول از آب جدا می کند.

 فرآیند واقعی یک سیستم اسمز معکوس چگونه است؟

پاسخ:

۱)آب ورودی، نخست از یک فیلتر ذرات ۵ میکرونی میگذرد و ذرات  گل  و لای،زنگ زدگی و سایر ذرات قابل ته نشینی حذف گردد.

۲)از یک فیلتر کارتریج کربنی میگذرد و ۹۸ درصد کلر و مواد آلی(عامل بو و طعم نامطلوب آب) آن حذف گردد.

۳)از یک میکرو فیلتر یک میکرونی یا فیلتر کربنی دیگری جهت تصفیه سایر مواد شیمیایی و ذرات معلق عبور می کند.( در اغلب دستگاه های جدید فیلتر سوم ،کربن بلاک است. )

۴)از یک ممبران ( غشای ) اسمز معکوس می گذرد و ۹۵ تا ۹۹ درصد آلاینده های حل شده ، از مولکول های آب جدا می شوند.در این مرحله ، سختی و شوری و آلودگی های بیولوژیکی ( میکروبی ) آب از بین می رود.

۵)جهت ذخیره شدن ، وارد مخزن می شود. داخل مخزن یک پرده ( دیافراگم ) لاستیکی شبیه بالن وجود دارد که از قبیل با ۷ تا ۱۰ پوند هوا پر شده.وقتی که مخزن  پر شود فشار هوا افزایش پیدا می کند و هنگامی که شما شیر  آب تصفیه  را باز کنید ، آب تصفیه شده به بیرون جریان می یابد.

۶)از یک فیلتر کربنی کوچک می گذرد که اندک باقیمانده مواد شیمیایی ، بو و طعم  نامطلوب آن ازبین می رود.

آیا اسمز معکوس ،سدیم ( عامل شوری آب ) را از آب حذف می کند؟

پاسخ: بله، در واقع اسمزمعکوس در ابتدا برای این طراحی شده که  آب شور دریا را برای پرسنل نیروی دریایی قابل شرب نماید.

آیا اسمز معکوس باکتری ها را از بین می برد؟

پاسخ: بله،اندازه سوراخ های غشای اسمز معکوس از باکتری ها بسیار ریزتر است.این غشاها در هنگام کارکرد صحیح خود تمامی  باکتری ها و سایر موجودات ذره بینی را حذف و آب را استریل می کنند.

آب اسمز معکوس شده چگونه روی طعم نوشیدنی های مختلف اثر می گذارد؟

پاسخ: ازآنجا که اسمز معکوس آلاینده های نادیدنی که طعم آب را تغییر می دهند از بین می برد ، باعث میشود که شما طعم طبیعی نوشیدنی خود را احساس کنید.به این ترتیب می توانید با استفاده از مقدار کمتری قهوه ، طعم کاملی از آن را احساس کنید.

احتمالا شما از این پس آب بیشتری می نوشید.زیرا بسیاری از مردم نوشابه ها و آب میوه های مختلف را به عنوان جایگزین  آب بدطعم  لوله می نوشند. در ضمن شما از این پس درکتری یا قهوه جوش خود ، رسوباتی را که بعد  از جوشیدن آب، به جا می ماند نخواهید دید.

۷)آیا به مواد معدنی که با این روش از آب خارج می شوند نیاز نداریم؟

پاسخ: خیر، زیرا بیشتر مواد معدنی که به بدن ما می رسد حاصل غذاهایی است که می خوریم و تنها درصد بسیارکمی از این مواد از آب  آشامیدنی تامین می گردد.

۸)دستگاه اسمز معکوس را کجا باید نصب کرد؟

پاسخ: این دستگاه معمولا در کابینت زیر ظرفشویی نصب می گردد ولی امکان نصب آن در هر جای دیگر منزل نیز وجود دارد البته هرچه محل نصب به لوله آب و یک محل برای دفع پسآب  نزدیکتر باشد بهتر است. امیدواریم با پاسخ به سوالات متداول تصفیه آب آگاهی شما نسبت به این وسیله ضروری زندگی افزایش یافته و با اطلاعات بیشتر از آن استفاده و نگهداری نمایید.